Steven cycling the world

Twee weken - Two weeks

Het werk zit erop, het geld is binnen, de uitrusting bijna (het wachten op kettingbladen die binnen twee weken uit Duitsland moeten komen en niet op voorraad zijn, is op dit moment spannender dan de reis zelf), het toelatingsexamen nog niet en de kriebels nog ver te zoeken. Toch, twee weken, dat klinkt ernstig dichtbij. Vorig jaar sprak ik nog over 'volgend jaar', twee maanden geleden over 'juni' en nu over 'twee weken'.

De afgelopen dagen heb ik bij McDonald's honderd keer mogen uitleggen wat ik ga doen en gelukkig werd mijn geheugen weer opgefrist met de drie vragen die ik een jaar geleden ook al moest beantwoorden.

Op de fiets? Helemaal alleen? Is dat niet eng? Ja, ja en nee. De eerste twee laat ik voor wat ze zijn, persoonlijke voorkeuren. Wel wil ik uit de wereld helpen dat fietsen in het buitenland of wat dan ook maar op de wereld niet eng is. Als jij naar een nieuwe supermarkt gaat om boodschappen te doen, is dat toch niet eng? Je weet niet alles één-twee-drie te vinden, de producten zijn misschien van een ander merk en je kent de cassières niet, maar daar wen je toch aan? Het onbekende is juist het avontuur, anders zou ik wel twee maanden lang rondjes door Joure gaan rijden.

Twee weken, kort hoor. Ik kan al bijna de klok 9 uur terug zetten.

Eerst maar toelatingsexamen.

Money has been earnt, equipment bought (hopefully I'll receive the chainrings I ordered in Germany on time), flights booked and family contacted. In two weeks I'll be in Portland, though it doesn't feel like it yet.

When I tell people about my trip, I usually get one of the following responses: By bike?! All alone?! Isn't that scary/dangerous?! I'd like to highlight the answer to the last question once more. It's no more dangerous than crossing the street next door. If you close your eyes and don't pay attention to your surroundings, then yes, it's dangerous to get to the other side of the road. Though if you anticipate what's happening around you and use some common sense, you're unlikely to be hit by a car. People should stop worrying so much.

Two weeks, wow. I'd better start learning the imperial system.

Reacties

Reacties

Anno

Steven! leuk man! ik ga het zeker bijhouden.. ben zwaar jaloers haha.. =) hoelang ben je weg trouwens?

Groeten!

Wietske

Hoi Steven!

Ik wou je graag alvast heel erg veel plezier wensen met deze avontuurlijke fietstocht!
Ik kijk er nu al naar uit om je belevenissen te volgen. En kaartjes mogen trouwens gestuurd worden naar de Haverkamp 7, 8501GS te Joure ;)

En ik ga je missen bij de Mac hoor! Dat deed ik eigenlijk gister al een beetje...

Liefs,
Wietske

Jeroen

Zo grote broer, durf je nu wel zonder mij op vakantie? :)
Slecht in weblog's volgen als ik ben zal ik deze toch op de voet (of fiets, wat jij wil) volgen!
En mijn adres ken je wel dus ik ben niet bang om over geslagen te worden.

Tot over 5 minuten!

Liefs, je broertje

Tom (Mamey Sapota)

Leuk geschreven het eerste gedeelte, trouwens in het buitenland fietsen kan best eng zijn hoor. Moet je maar eens in Rome gaan fietsen, daar hebben ze welgeteld 1 fietspad :P

Saluti!

Alexander

Hey Steven,

ik wens je veel plezier!

Alexander

papa

De beloofde belevenis.

Goede reis, mijn zoon...

Paul

Insta-favourite! Wanneer is het afscheidsfeest?

Joyce

Hee Steven,

wat leuk kaartje stond er op het werk :)
iig heel veel plezier ben stiekem wel een beetje jaloers op jou.
zal je missen bij de Mc..

Liefs,
Joyce

Fimke

Vette shit Steven! Ik zet je blog onder mijn favorieten. Heel veel plezier!!

Chenny

Hai oud collega:)

Hoe gaat t met je? Ik hoop dat je het erg naar je zin hebt daar. Pas goed op jezelf & wees maar voorzichtig!

See u soon!

Liefs, Chenny

Tante Evelyn

Good Luck Steven. I wished you could have come to Cupertino and visit me but I am sure you will like your Colorado adventure ( high altitude) and return to the States soon. I am not sure when you will be in the US but will check your website with regularity. You can contact me anytime, I will e.mail my cell phone number to your parents. Have an absolutely wonderful time.
Tante Evelyn

Katja De Groot

Hi from Cupertino, California,

Good luck on your bike trip in Colorado. My husband, Mike, and son, Henri, will be hiking 14 thousand foot peaks in Colorado in August.

Best wishes to you!

Katja (Tante Evelyn's daughter and your dad's cousin).

Monique

Hoi beste oud-collega van mij,

Aan je foto's te zien ben je al een mooi eind op weg voor je huis......Genoeg drinkies op de fiets!
En gaat die poeke ook mee?Is wel gezellig dan he?
Steven,zonder gekheid, ik wens je heel veel plezier en succes op je reis en we zullen het bij houden waar je uithangt.
Ik doe het je niet na.....maar wel top voor jou en na het reisje kwam je weer terug bij de Mac he?? ;)

Groetjes Monique

Koos en Marian

Steven, heel veel plezier en goed fietsweer op je
"ontdekkingstocht" door Amerika.

Wouter

He broerlief.

Nou, ondertussen heb je alles in de auto weten te krijgen en gaan we over een paar uurtjes naar schiphoi! Hoop dat je de eerste paar dagen lekker even kan wennen maar geloof dat de fam alles voor je over heeft! (Ik zou om erwtensoep vragen, kun je lachen)

Geniet ervan boy, ik kijk uit naar al je nieuwe ervaringen en ben nek-uitstekend nieuwsgierig naar de jongen die we over een paar maanden weer mogen helpen die verdomde fiets wederom in de achterbak te krijgen.

Liefs, die malloot met een baard.

P.s. vergeet je evergreen niet

"tante"Paula

Hai Steven, "this will be the day". Vandaag toch echt de grote stap! Heel veel plezier, goed weer en al dat meer. Liefs, Paula

sylvia

heejj stevenn

echt super veel suc6 toegewenst!!!
als je trug bent moet je zeker even bij de mac langs komen om echt alles te vertellen he?
stiekem mis ik je ook wel een beetje, was altijd wel gezellig he?
nouja hoop tot snel

Liefs sylvia

christel

Hey Steven,

Nogmaals heel veel plezer (heb echt respect voor je..) Ik hoop dat je een geweldige tijd hebt en doe vooral voorzichtig!

Groetjes Christel

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!