Steven cycling the world

Ozzy time

Na de zonneschijn, regen, wind, hitte, kou, fantastische uitzichten, heuvels, bergen, levensgevaarlijke beesten (sandflies vallen je aan zodra je stilstaat, en vliegen eindeloos tegen het dak van je tent zodat je denkt dat het regent), modder en Duitse toeristen te hebben getrotseerd is het tijd om de kiwi in te ruilen voor een kangoeroe en groene bossen voor droge vlaktes. Kortom: het is tijd om na anderhalve week de fiets weer het werk te laten doen (mijn dieet is de afgelopen geslonken tot half van wat ik normaal eet) en de Australische wegen onveilig te maken (nog onveiliger dan ze al zijn met de road-trains die ik hopelijk niet te veel ga tegenkomen)!

De weg van Melbourne (de stad valt een beetje tegen, maar dat komt vast doordat ik de rust van Nieuw-Zeeland gewend ben en er hier net zoveel mensen wonen in Melbourne als dat er Kiwi's zijn) naar Sydney zal ik beginnen door in de andere richting te rijden, want Great Ocean Road, die zuidwest van Melbourne loopt, schijnt de moeite waard te zijn. Daarna fiets ik noordwaarts naar de Grampians, en de route daarna is nog onduidelijk. Er zijn zowaar meer wegen die naar Sydney leiden!

Reacties

Reacties

jan zw1s

en wat mag een road train voor gevaarlijk monster zijn?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!