Steven cycling the world

Nice country if you can see it

Er zijn een paar dingen gebeurd sinds de laatste keer dat ik schreef, teveel om op te noemen zelfs. Een paar hoogte- en dieptepunten: zonnig weer! Afgezien van gisteren, toen ik tegen beter weten in met gigantische tegenwind (100kmh rukwinden), regen en geen uitzicht het wegdek van dichterbij ging bekijken (wind blies me in een treinrail die parallel over de weg liep, resultaat: pleister over de knie en een gat in mijn niet al te goedkope regenbroek en een gekrenkte trots), is het genieten van uitzichten geblazen. Ik heb zelfs wilde dieren weten te vinden! Ik weet nu hoe walvissen, dolfijnen, zeehonden, albatrossen, vogel-waarvan-ik-de-naam-niet-weet en de kea eruit zien. De kea verdient een speciale toelichting; ze zien eruit als papegaaien en stelen werkelijk ALLES. In de twee nachten dat ze in de buurt van mijn tent waren, namen ze mijn sandalen weg uit de voortent (de volgende ochtend vond ik een terug in het water en de ander naast de tent met een gat erin), molesteerden ze de zadel en binnentent van een medefietser en de foam van mijn stuur (gelukkig kun je alles maken met ductape), en hielden ze mensen in hun auto wakker omdat ze probeerden een gat in het metaal te pikken.

Foto's heb je nog van me tegoed.

Reacties

Reacties

jan zweens

Beste Steven, dit is een ware survivaltocht aan het worden. 't Zou een beetje klinken als een ouderwets jongensboek-voor-meisjes maar dit is echt: STEVEN OVERWINT ALLE TEGENSLAG! Zet 'm op! Het thuisfront duimt voor je en wacht vol spanning op de gedetailleerde versie na thuiskomst. Jan Z

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!